KLIK

error

Masalah..masalah..lepas satu..satu lagi yang timbul.
Mula2 raya cina..anak semua balik..depalah yg guna tenet..aku mengalah lah..tak kan nak berebut dgn anak..lagi pun aku byk kerja rumah nak buat..


Lepas cuti..semua dah balik asrama..aku ready nak guna tenet..connect punya connect..haram tak dapat!!
Aku call streamyx, report teknikal problem..teknisen kat situ cuba mcm2 cara..memang tak dapat. Dia pulak buat report..katanya kalau petang esok tak dapat lagi..sila call dia semula..


Pagi esoknya, budak teknisen dtg rumah..dia kata kena baiki kat kotak apa entah..kat luar..jangan off streamyx..nanti kalau dpt dia akan call..


ok...sabar lagi..


Menjelang tengahari..masalah selesai..[sangkaan aku lah]..streamyx dah pulih seperti sediakala. Akupun mulalah layan tenet..mula2 kena bukak email dulu..mmg byklah..kerja mendelete saja hari ni nampaknya..


Lebih kurang dua jam aku guna..tetiba gambar kat monitor berkelip2..pastu ada bunyi mcm percikan..krik..krik..krik..aku jadi gelabah..aku tutup semua suis..


Dengan gaya seorang pengesan..aku hidu semua suis kat situ..takut ada yg terbakar..Last2 yg berbau hangit ialah si monitor zaman jepun aku nie..
Dah nak kena ganti lain pulak..pitih lagi..


Ambik masa jugaklah..kalau nak tukar yg baru..ambik masa utk ada duit..hehehe..
Kena guna monitor lagilah nampaknya sebab flat skrin mahal sangat...


Yang penting..dpt online..monitor apa pun tak kisah lah...!!!

No comments:

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.