KLIK

Kita bako..kita bako..

dah kata nak bako...bagi peridup api dulu...bako arang tu bagi berbara....budak bandar ni pandai ke bagi peridup api tu...???? percaya tak..mengambil masa 30 minit utk hidupkan api..dan sekotak lilin camping..dan beberapa batang lilin rumah..dan beberapa ketul lilin aroma terapi akak..huuuwwaaaaaa....hancusss budak2 nih!!!!!..

anak dara ni dah siap dengan "mangsa-mangsa" yang akan di bako..mangsa pertama: ayam perap cili api [dan bahan2 resepi rahsia..turun temurun.!!] mangsa kedua: ayam perap serbuk cili dan kari [ resepi tinggalan warisan abadi..heheee..akak ckp abadi haaa bukan adabi..tau..]mangsa ketiga: ikan cencaru sumbat [ resepi semua org tahu..] dan mangsa keempat: hot doggy..ish..ish..sosej..! !!

gambaran "mangsa-mangsa" dari dekat..sebelum menerima hukuman bakar!!!!..kalau nak resepi..bagi 20 sen..!!!

jadilah penunggu yang setia....makan asap..!!!! [ abaikan latar belakang yg bersepah tu..!!!]

menunggu lagi...[ sambil diiringi dengan bunyi cengkerik..!!!]



lambat sangat agaknya...bagi besar sikit api tu...alamak..besar sangat pulak..hangussss ler anak2 oiii...

sempat lagi tu posing!!!!  api besar tu!!!!

dan yg untungnya...emmmmm...makan sampai tinggal tulang..!!!..[abaikan latar belakang..heheee]

p/s: adapun masa kejadian ini berlaku, tidak ada pengawasan dari orang tua..maka K-POH tidak bertanggungjawab jika berlaku kejadian yg tidak diingini. Salahkan ahmad albab ajer lah...heheeee..


8 comments:

Yan said...

Seronok memang membako ni.. Teringin lak nak bako..

waalllaa! said...

waaa..ceddaapp nyer...huhu..dah lama lak tak bbq ni..last sekali bbq ngan family 2years ago..

p[A]n[A]d[O]L said...

woahh..
bestnya wat bbq..
xpe, nnt nak wat jugak la..hehe

kiz said...

besarnya api...memang terbako ni...

Pendekar Berkuda said...

wah...hantar la sini sket kak pah ! makan sorang..huh...

Kayun said...

kite bakoooo..bakooo..haha
sedap nmpk gaya tu..hihik

nazihahisa said...

yg pakai baju kuning oren tu kacak lah hihihi

Gayahspears said...

amboi.. nk jugak... akak pah bg la Gayah rase ayam tu.. nampak cam sedap je..,hihi

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.