KLIK

siapa rempuh gate rumah akak k-poh??

Malam yg sunyi..akak melabuhkan badan..mengiring ke kiri ke kanan...dan zzzzzzzzz..

Tetiba.." gedebang!!!!" bunyi sesuatu melanggar gate rumah akak. [ inilah antara risiko bila rumah betul2 lepas simpang jalan]..ehhh..ada bunyi topi keledar jatuh pulak!!!
 
Bang!!!! motor abang tumbang ker?? abis le kena kancil...Ehhhh..atas motor mana ada abang buh topi keledar..
Bunyi kat rumah orang lain kot..!!!

Bila akak pandang kat atas..kucing akak yg tidur sebilik dgn kami..tapi dia tidur atas almari..Si cheeky memandang tepat ke arah tingkap..sambil menjenguk ..
Memang sah gate rumah kita bang oiiii...sbb cheeky asyik memandang keluar jer..[dr tingkap tu terus nampak gate]

Esoknya, abang nak pegi sembahyang subuh kat mesjid..tapi tak boleh keluar..sebab kunci belah bawah gate kami tu dah bengkok ke dalam..tak boleh nak bukak!!!
 
Malaun mana ler yg hentak gate tu semalam..mabuk ke apa?? tak leh nak brek kot ...terus menjunam ke gate rumah!!! Tapi yg pastinya motor ler..sbb ada bunyi topi keledar jatuh...kalau kereta..alamatnya kancil akak tu dah jadi tin minuman yg di recycle ler!!!!

Yang menghairankan..tidak ada kesan apa2 pun masa akak tgk pagi tu.Bersusah payah ler abang mengetuk gate pepagi...kalau tak ketuk..cam ner nak keluar..???
 
Ini dah masuk kali kedualah ni. Yang mula-mula dulu,van rusa tua akak tu kena rempuh. tu..akak parking kat depan rumah akak. Tau-tau subuh esok..dah ada kat depan rumah jiran!!!! Ni lagi satu malaun..tak reti nak mintak maaf ke, bayar ganti rugi ke..entah siapa-siapa..dah cabut lari!!!!
 
Maka sampai sekarang..mata rusa tu dah tak berapa nak elok sebelah....senang kata..dah buta lah lepas tu.!!!
Setelah mendapat rawatan pakar..mata rusa tu berjaya diselamatkan..tapi rabun sikit ler!!!! 
 
Oh yaaa..pasal yg rempuh gate tu...akak rasa si cheeky ada lah saksi dalam kes ni. Akak pasti...cheeky telah melihat siapa orangnya..tapi hanya mendiamkan diri..takut untuk menjadi saksi di mahkamah kelak!!!! waaaaaahaaahaaaa....


rumah sewa ku..[abaikan kain baju tersebut]

p/s Kalau kena rempuh lagi van rusa tua ni..ahmad albab pun tak boleh nak tolong dah!!!!


13 comments:

Aizuddin Hanis said...

sabar jelah kak..nk wt cmne...y pntg kuarga akk selamat...amin

Yan said...

Nampak gaya kena tunggu handycam kat akhirat nanti lah. Baru tau sapa buat..hee

Uppss.. Sorry.. sian u

Piasara said...

kak pah..mat rempit le tu..tersasar.

Lina_Lin said...

ma,masuk mahkamah kucen jela..haha

Scarlett O'Hara said...

Redha je kak.Yang penting selamat.InsyaAllah tambah pahala.

h.a.n.i.S.a.h.i.S.m.a.i.l said...

erk...gate umah kena langgar..?..
haih, ptut akak p tgok trus pas dgar bunyi tu..:p

Tinta NurAz said...

sabo je lah akak..


paggey csi miami datang wat spot check..

Sharifah nor said...

Aizudin @ terima kasih, dik.
Piasara @ mmg mat rempit kot..tak pun org mabuk!!!
Scarlett @ hmmmm..asalkan tak ada yg cedera..dah syukur dah..
Hani @ mana leh pegi tgk dik..dah tgh mlm..takut pulak nak keluar..
Nur @ kpah dah cek pepagi lagi..tak de cap jari pun...hahaaaa..

n.hasleena said...

kira langgar lari ke ni kak pah ? :)

PuanBee said...

bahaya nih...

biskut said...

mesti kelam kabut giler owank yang langgar tuh kan..takut kena suh bayar ganti rugi.esok2 jangan kepala lak yang melayang..huuuuh

maya said...

suka baca..bole pulak camtu...budak mabuk kot...

kiz said...

pagar itu bukan saya yg rempuh..tapi ahmad albab yg rempuh..huhu

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.