KLIK

sengeh jerrr.....


Aku teringat satu peristiwa yg berlaku masa aku muda belia lagi..anak dara lagi uuuuu...
masa tu..aku ikut menghantar sepupu mak aku ke stesen keretapi di seremban.
alkisahnya..malam dah larut sbb keretapi yg sepatutnya tiba jam 11 mlm..masih tak tiba jugak.. 


Pandangan aku terarah pada seorang pakcik yg sedang mengepit surat khabar di celah ketiaknya.Dengan berpelikat lusuh..berbaju pagoda..[ aku tak pasti ler cap pagoda tu..tapi rasa2 aku cam baju pagoda ler..] yg dah kusam..aku melihat beliau melabuhkan punggung di salah satu bangku di situ.


Sambil memandang ke atas..seolah-olah mencari cahaya yg terang utk beliau membaca surat kabar. Perlahan-lahan beliau membelek helaian surat kabar itu..sambil merenung..tepat..mungkin asyik membaca tajuk berita hari itu.


Aku yg sedang asyik memerhati..tiba-tiba terkedu..bila pakcik tu mengeluarkan sesuatu dari gulungan kain pelikat. Apa tu?? Lampu suluh?? Dalam keadaan mulut aku yg masih ternganga..aku lihat pakcik tu menyuluh ke arah helaian surat kabar itu..Tak cukup terang lagi ker??? sedangkan beliau berada betul2 di bawah lampu.


Terdetik dlm hati aku...ehhh..pakcik ni betul ke...skru longgar??? a.k.a..tak waras???


Tak baik buruk sangka pada orang....Aku cuba menghampiri pakcik tu..utk melihat apa yg asyik dibacanya..sampai tak terangkat muka dia.


Alahai..atau lebih tepat..alamak..memang sah pakcik tu tak betul..sbb lampu suluh dia tu..tak de cahaya pun.....no bateri...


Apa lagi tunggu....tak pasal2..kang..baik blah..!!!


No comments:

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.