KLIK

sains longkang..

Jiran rumah hujung aku tu bgtau..air longkang nampak jernih jer..ni mesti ada rumah yg paip luarnya bocor. Petang tadi..aku dgn jiran sebelah rumah aku tu..buat experiman ler..nak tahu rumah siapa yg bocor..walaupun jiran hujung tu dah bgtahu mmg rumah aku.

Kami ni bukan ler pakar dlm sains longkang dan paip bocor ni..tapi jiran aku tu dapat idea yg bernas jugak lah..kertas dikoyakkan dan lihat sama ada hanyut atau tenggelam..Kami mula dr rumah sebelah aku..ternyata kertas tu tenggelam. OK..kertas dihanyutkan sebaik saja dibuang dlm longkang rumah aku..menunjukkan ada aliran air.

Menurut jiran hujung rumah aku tu..keadaan ni berlaku sebelum hari raya lagi...alamak..entah  berapa banyak bil yg aku kena bayar nih..???

Esok petang..baru tindakan akan di buat oleh suami ku. Langkah yg diambil mulai petang tadi ialah menutup meter air.





No comments:

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.