KLIK

LUCU SANGAT KE ORANG NI?

pagi ni hujan, orang malas nak mandi..nanti kena hujan..basah jugak..lepas tu barulah orang mandi..Abang kata, tak mandi tapi nak antar anak pegi sekolah..Alahhh..bukan ada orang nak tanyapun..bukan takat tak mandi..gigi pun orang tak gosok..!!! orang ingat nak beli nasik lemak..orang memang suka makan nasik lemak..lebih-lebih lagi hujan macam ni..pergghhh..memang kena..!! ngam ngam hoiiii..!!!! biasalah kat gerai nasik lemak tu,ramai orang. semua nak beli nasik lemak sedap tu..satu singgit..orang beli satu jer..sebab orang tak nak makan banyak..orang dah insaf..!!! ehhhh..orang tengok ada jual petai..5 papan dua hengget..hohohoooo..rezeki..murah tu...orang ni tamak sikit bab petai ni..dahlah murah..orang belilah empat hengget..biar le orang makan sorang pun..supply sampai seminggu tu..!!!! orang tu bagi tau,petai ni petai padi..ntah..orang bukan tau petai jenis apa..orang makan jer..ehhhh..petai ni tak busuk..dia bagi tau kat orang...tapi orang pikir-pikir dalam kepala..mana ada petai tak busuk..kan..!!! betulll..petai padi ni..makan tak busuk..ye lah..ye lah..orang paham ler...tak yah nak bgtau kuat-kuat..Laaaaa..dia nampak macam orang tak percaya..sekali dia cakap lagi kuat...tak busuk..memang tak busuk..makan tak busuk..ehhhh..dia nak orang beli selori ke?? dah beli empat hengget pun dah syukur tau..!!! orang pun panas hati jugak..sekali orang soud ler..MEMANG MAKAN TAK BUSUK CEKKKK OIIII...TAPI YANG KELUAR NANTI..BUSUK JUGAK..!!!! abis orang kat situ gelak-gelak..orang rasa malu jugak....tu yang orang nak tanya ni..LUCU SANGAT KE ORANG NI?  p/s : orang itu ialah aku dan aku itu ialah akak k-poh ler..heeeee....  ohhhh petai... 
siapa nak makan petai dgn orang?...errrrrr orang makan petai dgn nasik..budu..or sambal belacan..perghhhhh...

25 comments:

Puan Kutu said...

ala sy tak boleh geng.sy tak suka petai..:)

roha said...

hahaha, kalau nak wangi, telan minyak wangi la. tp lom tentu yg kluar tu tak busuk hehehe

kpah k-poh said...

jom lah makan petai ramai2...tak busuk..!!!! aper daaa..

qasehraihan said...

ada kawan saya boleh makan mentah2 tanpa nasi..huhu..ke biasa tu??

Rinna said...

Suka sambal petai ikan bilis.. tak berapa sgt makan mentah2 nie.. :)

BisMi Aishah said...

saya suke makan petai!
nyummmm miiiii heee

tnZackJ said...

buat jeruk petai , rendam ngan minyak wangi...power wangi punya...

sedap petai...tak makan rugi tauu

kiz said...

potai la sodap

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

perghh petai kalau buat sambal udang petai mmg mantopppppppp

Yumida said...

petai si buah hati my parents....jering....mmg no. 1 lam carta makanan...

xpe busuk..tok kesihatan kannnnnn

mr.curly said...

potai den xmkn arr laling..tp jering den leh lak..hikhik

p/s: nti nk suh cep wat kek perase petai..ok x? ok x?..huhu

afzalsukasuki said...

tak pernah makan petai lagi kak.petai ngan jering mana lagi hawau baunya?

-Incek Fik- said...

Petai ni memang banyak khasiat. Sesuai untuk orang yang mengidap penyakit kencing manis.


Tapi kan.. kalau makan petai ni. Kentut dia boleh tahan padu la jugak!

Bau air kencing pon agak tengik!

Yeah! Mari berkempen makan petai!

kpah k-poh said...

jom kempen makan petai !!! kalau petai dgn jering..yg mana lebih tengik tu kpah tak tau..sbb kpah tak makan jering...kalau kerdas tu..fuhhh..tengik no satu..!!!

syiela said...

anak sedara syiela makan petai cam makan kacang je.. umur baru 5 thn.. naik heran kami nengoknya

Belalang Hijau said...

rasanya mmg lawak...tp penguasaan pentas tu masih lemah...perbaiki dulu kelemahan itu ye :)

keh keh keh

stellaizz said...

oh my peberet petai.....makan petai mentah2 ngan masak lomak cili api mak mentua lalu belakang pon x pasan..hahaha nasi sepiuk lehh abis :)

nazirah said...

hee terbaeklah petai nyummy ;)

Kamsiah said...

hehe..saya pun makan jugak petai..walaupun bkn hantu petai..walaupun anak2 'marah' kalau beli dan masak petai...depa tak tahan bau sambal petai...busuk katanya

kakngah said...

ai luv petai!
pelawas gak tu..
:P

S..U..D..@..I..S said...

biar busuk asal sedapppp...mengancam

MulutPayau said...

alahai...terliur tengok petai tu...dah lama tak makan....busukkk tapi sedap..

Scarlett O'Hara said...

Kalau tak lalu makan, saya cari petai.Appetizer tu.Tentang lucu ke tak, Kak Pah ni pada saya memang lucu.Selalu baca entry Kak Pah sambil tersenyum-senyum sorang.Ada ala-ala Che Husna Azhaari gaya Kak Pah menulis cuma Kak Pah lebih lucu dari Che Husna.

Yumida said...

akak...morning..di pagi rabu..hihi

puanbee said...

kak pah petai tu nampak cantik..sini payah nak dpt petai hohoh

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.