KLIK

KEPOH PUN KEPOH LAH..!!!

entry ini sepatutnya disiarkan tadi, tapi di sebabkan perbincangan hangat pasal bulu-buluan..( tu mr curly lom komen lagi tu pasal bulu-buluan tu..heee)..jadi akak k-poh "poslaju..postpun" ke jam yg berikutnya.harap maklum.kesulitan amatlah dikesali.sebarang surat menyurat adalah tidak dilayan.

wokeyyyy..apa dia tadi tau nak tulih...gambar apa pulak kat bawah ni..ish..laksa kaaa..beehon kaaa....

ye lah..nak habaq lah ni..adoiiii..nak gurau senda sikit pun tak boleh...( alooooo..nak gurau2..ke?? see the umur lah beb..!!! errrr...ye lah..sedar diri...hee)

Ceritanya bermula begini:
p/s : tanda bacaan dihapuskan untuk melihat sejauh manakah anda boleh membaca dialog ini...

rasa macam mengidam nak makan laksa kalau dapat air kelapa sedap jugak ni apa kata singgah kejap tengok tengok ada tak orang jual
dik bungkus air kelapa satu laksa satu ehhhhhh itu laksa ke apa tu tak pernah pun akak tengok sedap ke siapa yang buat kamu ke
ini kakak laksa ni siam mari saya buat sendiri sebab saya orang siam semua barang saya beli di siam sini tak dokkkkkk kalu kakak nok raso saya bungkus satu
semasa akak k-poh nak bayar dia kata tak payah bayar le saya bagi sajo untuk kakak raso kalu nok pedah sayo bagi lado siam lebih kicap pun mesti cap siam kalu kicap sini tok samo raso dio



ini gambar laksa siam yang akak k-poh dapat free aje dari warung laksa tu kelihatannya laksanya kecik-kecik tapi besar sikit dari beehon ada kacangbotol taugeh timun kobis




selepas dibubuh kuah kelihatannya seperti ini kuahnya macam sup daging tapi tak rasa macam sup daging jauh sekali rasa macam tom yam tak reti nak cakap rasa apa tapi memang sedap dan pedas




selepas dibubuh dalam mulut dan perut kelihatannya pinggan ini sudah tinggal sisa akak k-poh kepenatan mengelap peluh yang membasahi dahi dan hidung sebab akak k-poh tak tahan pedas


p/s: sekian ( motif sebenar akak k-poh menulis seperti ini ialah untuk menggambarkan betapa perempuan yang menjual laksa ini bercakap tidak ada koma dan noktah...betapa berat mata anda membaca entry ini..berat lagi keperitan akak k-poh mendengarnya......)

pernah tak anda terjumpa dgn orang yg macam ni...akak k-poh penat tau dengar orang bercakap tak pakai koma dan noktah ni..

walaupun nama akak k-poh ni kepoh..( mmg kepoh)..tapi kepoh yg sopan..gitu....ye tak..???

12 comments:

suri solehah said...

hehehhe..boleh baca lagi kiranya ppuan tu orait lagi lah tu kak hehehe

kiz said...

haha..kalau bercakap memang tak nampak kak pah...tulis baru nampak..tapi laksa tu memang tak boleh nampak..lapaaaaaaaaaaaa den

juanita aka tetikusrusak.net said...

ngidammm....huhuhuh

kay masingan said...

sedapnyaaaaaa......

-Incek Fik- said...

Sampai hati Kak K-Poh hantar bau jer.. terteguk air liur fik huhuu~

Scarlett O'Hara said...

Pernah jumpa org yg cakap takde punctuation ni kak Pah.Selalu mengelak kalau jumpa sebab boleh terus on bercakap berjam2.
ps:Saya pun sopan jugak tau! :D

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

wahhhhhh nampak macam sedap.. tapau kat saya 3 kak pah hehehe

Tukang Karut said...

adei pening baca ni...

Pia said...

"ohhh itu nama dia laksa siam..kot..mmg la kan..tp tak penah makan..cuma nak habaq mai hari ni saya buat laksa..ish2 kebetulan pulak kan.."

kpah k-poh said...

suri: memang ler dia orait..tapi bila bercakap..dia jadi tak orait..heee

Puan Kutu said...

uii siap dpt free.baik hati sungguh..klu membaca tanpa koma dan noktah ok lg..tp klu mendengar rasanya bingit juga..plus jenuh nak menangkap butir bicara di tu,dah la siam..kalut dong!haha..

gnesop.com said...

hahaha.. agak sukar nak layan mereka yg bercakap tanpa noktah..
ada kawan dulu, bila dia bercakap, org lain x leh nak potong.. huhuh
nak senang, blah wat tak tahu jer.. huhuh

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.