KLIK

Layanlah saya

Hai...!!!! bestnya berada dipangkuan insan tersayang!!! Tuan saya ni memang baik hati sangat..suka melayan karenah saya. (ngeh..ngeh..ngeh).Meremang tengkuk saya di belai-belai dengan manjanya. Oh yaa..manja tu nama kawan saya...dia dah mati sebab jatuh dari atas bumbung. dia tu perempuan, tapi perangai macam jantan. Muka manja tak lawa..tapi tuan saya sayang jugak kat manja tu. Nasib baik saya ni lawa..itulah sebabnya saya selalu dapat layanan lebih!!!



Tuan saya dah masuk kelas menjahit.Bila dia nak menjahit, dia tak dapat nak layan saya.Selalunya tuan saya tu..berlama-lama bila mengadap kain.Jadi saya selalu tidur sendiri-sendiri jer tak ada orang nak belai-belai.Saya memang tak suka dan saya jadi sedih..tapi tuan saya mungkin tak paham sebab saya tak beritahu dia.Kalau saya dapat beritahu dia...mesti dia akan belai saya. Bila saya bunyi "meow..meow"..tuan saya tanya.."apa?" Pastu saya jawab "meow..meow"..tuan saya kata.."tak pahamlah"!!!! Jadi macam mana kami nak berkomunikasi??






Mungkin dengan cara ini...tuan saya akan paham kot??? Agak-agak tuan saya marah tak?? Kalau tuan saya marah...saya tak de dah dalam gambar ni!!!! hahaaaa...Saya tahu, bila tuan saya ambik iphone dia..mesti dia nak tangkap gambar saya. Mana mungkin dia halau saya...mana ada saya kacau dia pun??? Saya duduk dengan berhati-hati..tanpa mengeluarkan kuku..takut-takut nanti kain tu rosak sebab perbuatan kuku kaki saya..!!!




Berlama-lama di sini..saya ingatkan tuan saya akan layan saya..tapi saya dibiarkan saja di situ.Hinggalah saya terlena. Nampak tak posisi tidur saya itu, memudahkan saya melihat tuan saya jika dia datang untuk menghalau saya. Pastinya tuan saya itu tidak akan tergamak untuk menghalau saya..sebab sayakan kesayangan dia..lagipun saya ni lawa..!!!!




Alamak...kantoi!!! walaupun saya menunjukkan muka saya yg "cat face" ni..tapi tuan saya tidak bersimpati langsung!!!! Saya akhirnya bergolek dan berguling kat atas lantai...meminta simpati dari tuan saya..."layanlah" saya..!!!!

16 comments:

Suara Kalbu said...

Comelnya dia...

~NaJwA~ said...

HAHA. comel..

cik nurussalwa said...

comell.. upenye ni la gaye kalo kucing mengadu kat blog.. huhu

Mia Liana said...

alololo.... comelnya.... geram plak tengok bulu dia... cantik...

mr.curly said...

cumel kucin kak..bela brp ekor??..hikhik

kakcik said...

Kesian dia.. sampai tergolek kat lantai. :)

kiz said...

alahai..teringat kucing den yang telah hilang tak balik2..

Cik Sue said...

kucing akah nie pemalu yea tapi posing baikkkkk...hehehe comel tue

Rainbow said...

manja nyer kucing tu .....kiut lak tu.. besar nnt jgn nakal2 ye..

ctpayong said...

aiyo ... macam kenchoro kak ct.

Redha said...

kiutnya kucing akak...ahahah..
sy suka kucing jugak..

Prince Halilintar said...

comeynye kucing tu..sonoklah die dpt tuan yg sayangkan die..hehe

Scarlett O'Hara said...

kak pah! sukanya entry ni!!!! So creative!Fabuluous!Muah!Muah!Muah!.. and so me....

Dhia Delisha said...

kenapa semua orang suke kucing n knpa dhia takut kucing..huhuhu...

M a W a D D a H said...

comelnya kucing tue..mata bolat..:)

Omu Rice said...

pandainya dia....

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.