KLIK

akak k-poh dan yong taufu

sedap ye..makan yong taufu..sampai tak ingat yg akak k-poh ni tak boleh
makan makanan yg berasaskan soya. Ehhhh..bukan pantang atau alergik..tapi memang tak di galakkan utk makan.
Lama sungguh akak k-poh tak makan yong taufu..tapi bila anak dah ajak tu..akak k-poh lupa dirilah pulak..maka akak k-poh makan terbanyak ler..'kulit tauhu'.akak k-poh tak tau ler anda panggil apa..tapi bentuknya macam telur dadar.Hmmmm...sedapnya...!!!!!
Ohhh..sedap ya....tau lah akibatnya nanti...!!!
Malam tu..tak sampai sejam pun lepas makan..akak k-poh dah rasa lain macam.Badan jadi letih lesu dan tak bermaya...tak berdaya seperti Superman yg lemah bila dekat dgn Kriptonite!!!
Langsung dah tak boleh nak bukak mata..terlena sampai jam 12mlm.. Bawah
mata dah bengkak...aduhhh..nasib baik ler tak melarat..boleh jugak pergi kerja pagi ni...
Sebagai pesakit Hypotyairodism..bahan makanan berasaskan soya memang menjadi trigger..
Tapi kalau kicap tu..sikit2 jer tak de masalah...hmmmm.

8 comments:

puanbee said...

kak pah adoi nasib bee tk de alergik bagai hati2 kak pah

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

nasib baik tak jadi teruk kan kak pah..hehe

mommylavender said...

kesian chepah....suke bebeno makan tapi tak boleh lak, nape tak mintak yg tak dak berasaskan tauhu tu.....

MOK&SONS said...

ooo..k.pah alergic soya upernyer..
lepas ni jangan makan lagi k.pah..kang ape pulak yang jadi..hehehheh

Arya Putra said...

alergic soyarrrr..miyahaha! =D

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

aduhhh kakpah naper g makan juga? tapi kan tauhu goreng memang sodappp.

Piasara said...

"kalau cam tu taufu fa pon tak bolehlah..tempe?ish2...sedapp wooo kak pah...emmmmmm"

Scarlett O'Hara said...

Tak baik Arya Putra gelakkan Kak Pah takleh makan soya!!!Grrrr!!Meh saya tolong tarikkan telinga dia ek Kak Pah.
p.s:Tapi air soya, tau fu fa, tempe memang sedapppp!!! :D

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.