KLIK

NAMPAK MACAM TAK DE APA..TAPI PENGAJARANNYA ON THE SPOT..!!!

Akak k-poh nak tanya, pernah tak anda melakukan sesuatu..kemudian anda mendapat pengajarannya 'on the spot'!!?..pernah tak? Di sini akak k-poh nak story sikitlah pasal kejadian yang akak k-poh pernah alami...harap menjadi pengajaran jugaklah bagi anda...Hmmmmm.. Kejadian mula-mula ni ( akak k-poh mengalami byk lagi kejadian selepas itu..kdg2 akak k-poh rasa dah macam ada deria ke enam heee..takut lintasan hati tu menjadi kenyataan..)berlaku masa akak k-poh nak pegi semayang raya puasa di mesjid kat kg akak k-poh.Dalam perjalanan nak ke mesjid tu,akak k-poh dengar ler khatib bagitahu cara-cara macam mana nak sembahyang raya...apa nak baca..dan segala-galanyalah.Biasakan..sebelum sembahyang, kita dengar hal-hal tu dipesan kepada kita... Entah apa yg akak k-poh pikirkan masa tu..akak k-poh cakap ler dalam hati..memang..memang   dalam hati..'asyik nak bgtahu jer..mesti ler org dah tahu..' Nak tahu apa yg jadi pada akak k-poh masa saat akak k-poh semayang raya tu?..akak k-poh terlupa apa yang akak k-poh nak baca..!!!!!  Subhanallah!!!!...pengajaran hebat bagi akak k-poh ni..Walau lintasan hanya di dalam hati...tapi pengajarannya maha hebat!!!! Akak k-poh betul-betul malu dengan Allah...masa akak k-poh terkapai-kapai tak ingat nak baca apa..( betul2 blur)..lintasan hati akak k-poh masa tu berkata..YA Allah..ampunilah aku,YA Allah...Menakjubkan..akak k-poh dah boleh ingat semula....  Sejak dari hari tu..akak k-poh berhati-hati dgn lintasan pada hati ini.... 

7 comments:

Azmi Khan said...

tu dinamakan cash Allah bg....
tak perlu tggu 30hari mcm nuffnang...
biar 1000 kali pun kita dipesan mengenai sesuatu perkara walaupun sama tp kita tetap lakukan kesilapan...
tu sbb kita kena berpesan2 setiap masa....

blog-tips-kurus said...

syukurlah.. :-)

EmpayarUtama said...

Pengajatan berguna buat kita semua

Zaitun said...

Allah Maha Mendengar.

kpah k-poh said...

betul...pengajaran seumur hidup...wpun hanya lintasan hati....

tunz said...

Allah Maha Besar

Scarlett O'Hara said...

Lintasan dlm hati ni bahaya sebenarnya tau kak Pah.

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.