KLIK

TAK SEGAN KE..ASYIK SEBUT BONTOT JER..!!

Petang kelmarin akak k-poh temankan anak akak k-poh pegi bengkel baiki motor. Kawan anak akak k-poh tu berkunjung ke rumah..ye lah..kawan dari sekolah lama...dah nak SPM pastu entah jumpa lagi entah tidak.. Kat depan bengkel tu, ada gerai jual laksa dan air kelapa.Nengok pada keadaan tu..laksa tu dah abis.Akak k-poh panggil ler budak2 tu minum air kelapa..sorang pun tak mau..jadi akak k-poh tumpang ler duk situ..kebetulannya..ppuan yg jual air kelapa tu kenal dgn akak k-poh sebab akak k-poh selalu jgk beli air kelapa kat situ.Jadi tak de masalah ler akak k-poh numpang duduk situ... Sedang mengelamun tu,datang ler sorang lelaki ni..tua sikit kot dari akak k-poh ni..nengok jer kat akak k-poh ni..macam nak tanya sesuatu.Dia datang dekat...dia senyum...Ahhhh..sudah..nak ngorat akak k-poh ke..alamak...Jangan suspen..jangan suspen..heee..Memang dia datang dekat tapi dia nak beli air kelapa..heeeeee 'rasanya awak ni bukan tuan punya air kelapa ni..'. 'bukan...tu..tuan..nya..tu..'..akak k-poh tunjuk kat tuan kedai tu yg dr tadi syok borak dalam bahasa siam..jumpa geng lah tu.... 'awak buat apa kat sini..duk saja tapi tak minum pun?' 'errrrrr...saya tunggu anak baiki motor...' 'awak nak tahu...(alamak..akak k-poh memang tak ingin nak tahu pun..hee)..hari tu,org vietnam yg kerja dgn saya tu..pinjam motor saya..pastu tayar pancit dia tak bagitahu...dah malam..mana ada bengkel bukak..saya naik jugak ler motor tu..pastu jalan 'gelong' macam ular..!!!' 'ye..ye..emmmmm' 'nasib baik saya tak cium bontot bas..kalau tak..melekat saya kat bontot bas tu..!' 'ye..nasib baik..nasib baik..' 'kereta saya hari tu..kena cium bontot..drebar kete belakang tu ppuan..." (dlm hati..akak k-poh tak tanya pun..!!) 'maaf cakap yaa..drebar ppuan ni..cepat panik...' 'ye..saya pun cepat panik jugak...' 'ppuan tu tak keluar..takut kot...saya yg keluar..saya tengok bontot kereta saya kemek sikit..ye lah..kereta buruk..dah tua..bontot pun dah reput..' 'kete ppuan tu ok ke?' 'kete dia ok..kete mewah tu..setakat hentam bontot macam tu..tak jejas pun..hmmmm' 'ohhhh...' (dlm hati akak k-poh tertanya-tanya..asal dari mana agaknya lelaki ni..gaya cakap tak macam orang utara..nak kata siam pun bukan..Indon pun bukan..kelate..memang tak ler..cakap pulak tu macam org berpuisi..tersusun jer..pastu dengung..nada..gaya..cukup menarik..!!)  'kereta saya pun pernah cium bontot kereta org jugak..masa tu saya nak pegi Tesco...bla..bla..bla...."  ( aduh...nasib baik ler anak akak k-poh dah siap baiki motor..kalau tak..berapa banyak lagi kisah 'cium bontot' yg lelaki tu nak cerita....)  'mama...mama sembang dengan sapa tu?' 'entah..mama tak kenal...!!'  ??????????...harap lepas ni akak k-poh tak terserempak dgn lelaki tu lagi.....

18 comments:

Mia Liana said...

aishh kak pah.. berapa banyak b**t*t la kat sini....

layankan aje kalau ada orang cakap macam tu, lepas tu cepat2 cari peluang larikan diri. kalau tak sampai besok pun citer tak habis...

p/s: lawak santai

hani@debumelukut said...

Berapa banyak bontot daaaa...
Tapi Sup bontot lembu sedap. hehehe..salam kenal dari 'Akulah Jentayu itu'

Kak Sal said...

abg sukebontot ler tu gamaknya...hahahha

kpah k-poh said...

Mia:tu lah...dpt peluang jer..kpah terus blah...kalau ikut kan tu...tak abis lagi cerita tu....heee

kpah k-poh said...

Hani:org Indon panggil sup ekor sebagai sup bontot..!!! heee

kpah k-poh said...

kak sal: malu ler mendengarnya..asyik sebut bontot jer..heee

Puan Kutu said...

Org utara tak kata bontot.kata pungkoq, kak pah kan..sah org tu bukan org utara.haha..

Yumida said...

hihi....bez sgt ker sebut bontot....alahai pakcik....

Scarlett O'Hara said...

Ala... nak sebut perkataan tu pun segan.

S..U..D..@..I..S said...

peramah betul tak payah tanya...hehe

tedrichie said...

hehehe comei je artikel2 kt cni... ske3!

kpah k-poh said...

Yumida: tu lah..kpah pun naik segan..

Scarr: mmg segan ler..tak berlapik langsung!

Sud@is : peramah mcm ni susah jugak yaaa..

tedrichie: terima kasih..

puanbee said...

hehe kisah cium bontot tk berkesudahan tu kan ..

amboi akk pasang lagu k-pop kemain nih

MULAN said...

pagi tadi byk kete accident sbb berlaga b*nto*.... nak sebut belakang kete tu lambat sangat agaknya... hehe..

msredcheesecake said...

Saya selalu cuak kalau ada strangers tegur saya cam tu....

Salam kenal...

intanfirdaus247 said...

banyak nyer perkataan B*&t*$ tu kuar dari mulut pakcik tuh..

anna said...

gila meroyan kot pakcik tu!!

afzalsukasuki said...

peramah orangnya :) leh la buat kawan sepermainan :P

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.