KLIK

TAK BESTLAH GUNA JARI

Jam menunjukkan pukul 6 petang..mata dah tak larat menjeling ke arah jam di dinding..air liur dah tak larat nak telan..keinginan meluap-luap..!!!..nak tunggu suami balik..alahai..memang ler dia malas nak layan..nak tak nak....kena layan jugak ler keinginan selera ni.... Aduhhhhh.... Melihat lagi pada jam...dah waktunya...tak kan nak guna jari jer..!!!  Ehhhhh...ada bakat tak akak k-poh jadi penulis XXL ? Akak k-poh memang XXL pun...saiz baju daaaaaa...heeee...  Kisah sebenarnya begini..  Jam dah pukul 6 petang..(perut dah rasa lapar..pasar malam belakang rumah jer..kalau nak tunggu pergi dgn suami..dia balik pukul 8 malam..mesti dia pun malas nak pegi..) Air liur dah tak larat nak telan..( rasa lapar..gastrik..kan..teringat pulak pada BUDU yang dah siap di bubuh cili..perah asam limau..dan ada ikan kembung rebus..!!!)keinginan meluap-luap..( memang peminat budu..awet muda you kalau makan budu..alahai..) Nak tak nak..kena jugak ler pergi pasar malam sendiri..  Jalan mundar mandir mencari ulam yang boleh di padankan dgn budu..tapi yang ada cuma pucuk betik..(pahit woi)..tak lalu nak makan..hilang selera akak k-poh dik non oiiiii..!!! Pucuk pegaga pulak..daunnya dah sama besar dengan daun teratai..huh..perumpamaan baru nih...Melihat pada petai..ishhh..busuk pun sedap..tapi tak de geng nak makan..tak best jugak...  Celur kangkung..celur pucuk paku..celur bendi..celur petola..kacang panjang..kobis..kobis bunga..timun..taugeh...adusssss..jemu dah....Kalau dapat..ulam raja..daun selom..pucuk beko..pucuk gajus..ulam tenggek burung..macam2 lagi lah ulam kampung..alangkah bahagianya si BUDU ada berteman..!!!!  Kalau dah semua tak de..apa nak buat...cicah BUDU guna jari aje lah..!!!! 
sedap nyaaaaaa.....   

19 comments:

syiela said...

hehehhe.. walaupun piau kedah ntah mcm mana syiela suami isteri pun suka ngan budu :)

Rinna said...

Sedapnyaa.. dah lama tak makan budu..:))

Tina Othman said...

terbaik lah budu, nyum nyum

ayu jamal said...

kak pah ore kelate ko? nyum nyum

Amie said...

budu oh budu! adeehhh... laparrr

MOK&SONS said...

ehehh eden tak makan budu.. :D sodap ke..

Puan Kutu said...

sy tak reti mkn budu.sambal belacan pun tak berapa pandai.hehe rugi kan

hyz said...

sehingga menjilat jadi... hehehe

FarahErinaAyob said...

budu tu kalau potong cili padi tu kecil2 pas tu bwg hiris halus..mmglah kena tambah assam limau...fuhhhh kena ngan nasi panas,kembung rebus dan ulam...cheq tak dpt nak habaqlah betapa enaknya.

kpah k-poh said...

wahhhh..!!! ramai nya peminat budu..!!! Bagus-bagus..geng lah..!!!

Yumida said...

SEDAPNYER DI TGH2 MLM GINI TGK BUDU YG MENGGODAAA TUUU...YUMMY!

jawapan teka pic dh tersedia:

http://umikasum.blogspot.com/2011/09/jawapan-jom-teka-katak.html

kiz said...

budu..belum cuba try test rasa lagi Kak,,

afzalsukasuki said...

sy pernah makan budu ngan kerabu je,makan yang nasik kosong tak pernah lagi.selalu telan cencalok je

Mr Lonely said...

walking here with a smile. take care.. have a nice day ~ =D

Regards,
http://www.lonelyreload.com (A Growing Teenager Diary) ..

Muhamad Arif Bin Zaripin said...

sedapnya...lama x makan nasi kerabu ade budu....aduhhh

sop said...

Wah budu. Perkena dgn ikang singgang, sedapnyer

hafrawiey ozakawa said...

sy suke budu!!!like this..

p/s:done follow here...follow back taw!!

Acik said...

uihh! sedap melayan selera tu. nak2 ada budu! :)

Fathiah Hamim said...

tak penah makan budu. huhu

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.