KLIK

udang celup tepung ke..puyuh celup tepung???

Gatal jer mulut ni nak tanya....ish..ish..ish...


situasi: makan malam

order: [utk 3 orang]:
nasi goreng pataya 3 pinggan
semangkuk sup ayam
sedikit sambal belacan dgn beberapa hirisan timun
udang celup tepung

yg aku nak story sikit kat sini..bukan pasal harga rm35....termasuk dua gelas teh ais..dan segelas teh o ais tu....tapi yg aku nak bagtau ialah pasal udang celup tepung tu.
dah banyak tempat..dah banyak restoran..warung..gerai..yg menyediakan masakan Thai yg aku dah pegi..semua udang celup tepung tu..mcm gambar kat atas tu lah.

masa aku pi makan kat restoran ni..[bukan nama sebenar..heee]..udang celup tepungnya..mmg sebiji mcm gambar tu. Tapi entah ngapa semlm tu..berlain sangat..sampai aku pun naik heran.


ada laaaa..aku nak tanya pada budak tu..ngapa udang celup tepung tu besar sangat??? ni udang ke puyuh?? Tapi tu lah..hubby aku tu..tak bagi pulak aku nak
tanya. Aku nak snap pic udang tu pun dia tak bagi..



ehhhhh..itu tak pe lagi..sbb besar..ok lah kan..tapi yg tak bestnya..bukan udangnya yg besar..tapi tepungnya yg tebal..aduiiiiii...nak lagi hebat??? ada lak tiga ekor udang tu yg terlebih garing...dah ala2..terhangus!!!!


ish..ringan jer mulut aku nak cakap..ye lah kan..kita sebagai pengguna..a.k.a pemakan..mesti nak yg terbaik utk makanan yg kita bayar..kan..tak gitu..
tapi..bila dapat suami yg tersangatlah baiknya..maka tak tercapailah hasrat utk mengkomplen..

"Alaaaa..'Yang' ni pun..tak yah kecoh2..lain kali kita tak yah mai lagi laaa kedai ni..." emmmmm..gitulah suami aku punya ayat penutup!!!!!


         
         

No comments:

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.