KLIK

Nama Saya Ciki

Hai..nama sebenar saya CIKI. tapi tuan saya k-poh sangat nak tukar nama saya jadi nama omputeh..maka saya di panggil CHEEKY !!!!  Umur saya 4 tahun.saya dilahirkan di dalam mesen basuh.mak saya mati eksiden,jadi tuan saya dah bela saya sejak saya berumur 2 hari.adik saya tak panjang umur,selepas seminggu lahir,dia pun mati juga. nama dia COMEL..walaupun saya lebih comel dari adik saya,tapi adik saya yang dapat nama comel.nasib baik dia dah mati...(huhuhu)




Ini kad kesihatan saya.tengahari semalam,tuan saya bawak saya jumpa doktor Anthony.setiap 6 bulan saya kena jumpa doktor anthony untuk cucuk perancang.tuan saya kata,kalau saya tak cucuk perancang,nanti saya mengandung.kalau mengandung selalu-selalu nanti bentuk badan saya akan hilang.saya akan nampak lebih tua dari umur saya.sekarang anak saya ada 4 ekor yang hidup dan telah remaja.12 ekor lagi,anak saya sudah mati.masa tu saya masih budak-budak lagi.saya tak reti macam mana nak jaga anak-anak saya.kesian anak-anak saya semuanya mati.



selepas balik dari klinik,tuan saya sangat marah kan saya.sebab saya cakar tangan doktor anthony dan saya cakar tangan tuan saya.bukan saya sengaja mencakar,tapi saya rasa sakit kena cucuk kat ponggong!!! tapi saya sedang mengantuk ketika itu,tiba-tiba kena cucuk,saya terkejut!! saya macam nak lari,tapi saya terus je masuk dalam "cage" saya...tapi doktor anthony tarik saya keluar dan cucuk lagi.aduh!!!! 3 kali kena cucuk sebab nak habiskan ubat dalam jarum suntikan itu.


saya nampak tuan saya bagi duit macam ni kat doktor anthony.ohhhh..lepas cucuk..kena bayar duit pulak.!!!! kesian tuan saya...sebelum balik ke rumah, doktor anthony gosok-gosok kepala saya dan kata.." kenapa u agresif hari ini???".."nanti jumpa u lagi pada bulan 8..ok!!"

kesian errrrr silap.....sekian...dari saya.Nama saya CIKI..yaaa...

11 comments:

nuur an nor said...

hihi..klakarlah dialog kucing tu..yg plg best time gamba last.hahaha

atie said...

hahah..lawak...nama ciki sama ngan nama kucing atie syg waktu kecik2 dl..

Piasara said...

kak pah..kesian ciki tu,awatnya dok bg perancang.biarla beranak reramai kang kak pah tak la sunyi..

Kayun said...

salam kpah :)

fb saya aktif kmbali ja. hehe. dulu2 saya pernah bela kucing.bubuh nama dido. lepastu buat sgkr dia, sumbat dlm peti surat kale merah tu...lps tu kna mrh ngan mak...hoho

MulutPayau said...

sian kat kucing tu...kena bgi perncang .... kena cucuk pulak tu..protes lah tu..sbb tu cakar tangan tuan dia...heheh..

Henry Zackery said...

k.pah suke kucing ea.. same la ngan kite.. :)

nuriz said...

ahhaa syok pulak baca kisah ciki eh silap..cheeky ..jgn marah ye cheeky..tuan sayang kat cheeky le tu.habih duit pun takpa asl sihat..hehehe

Kaspersky Seller said...

Salam cik k-poh. tumpang lalu ye. jom shopping2 kt blog saye. jgn lupe promote kt member2 ye.tq :)

Cheap Kaspersky Online Store - Click Here!

-plz forward- :)
http://cheaper-kaspersky.blogspot.com/

Scarlett O'Hara said...

kak Nor!The best entry I've ever read!Kelakor sangat!!Brilliant idea Kak Nor.

p.s: Nama saya Ciku! =)

kiz said...

kalau bab menghuru harakan ayat bagi kat kak pah..idea ada je ek..

EndangAstiana said...

Wkwkwkw... It's funny.. your cat so cute..

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.