KLIK

BILA BIBIK RINDU LOLA

Baru kejap tadi,bibiq call akak k-poh.Biasanya dia akan tanya pasal kucingnya si LOLA.Si kucing jantan tu terpaksa ditinggalkan sebab bibiq balik Indon.

Bibiq tinggalkan pesan supaya akak k-poh tengok-tengokkan si Lola.Sebenarnya ada 4 ekor lagi kucing yang akak k-poh bagi makan setiap pagi.

Selepas Syawal yg lepas, Lola mula murung.Kurang makan dan tidak cergas.Akak k-poh tahu, Lola rindukan bibiq.Akak k-poh cuba utk mendekati Lola tapi Lola melarikan diri.

Setiap kali kucing yg lain makan, Lola hanya melihat saja.Hanya satu hari itu, iaitu 4 hari yang lepas, akak k-poh dapat menangkap Lola dan membelainya.Tapi badan Lola ringan sangat-sangat dan tak bermaya.

Ini gambar Lola 4 hari yg lepas, menyorok di bawah tong sampah di dalam longkang dan tak mahu menjamah ayam goreng yg akak k-poh berikan.




"Kak, saya rindu sama Lola, kak..apa kabar Lola, kak...?"





"Biq, Lola udah mati, mungkin rindu sama kamu, ngak mau makan"

Lola mati selepas 6 jam pada hari yg sama,betul-betul di depan pintu dapur rumah akak k-poh.

"Ngak bikin apa lagi kak, udah mati...ya..mungkin rindu..."

Kesian kan...hmmmmmmm...

7 comments:

-Incek Fik- said...

Kenapa pipi rasa cam nak basah bila baca entry ni?

*menci~

kpah k-poh said...

tu lah dik..kucing tu rindu kat tuannya...

kiz said...

ermm..btol tu kak pah..dulu masa arwah atuk meninggal..kucingnya cam tu laa..dari jinak jadi liar..tak nak makan..seminggu lepas tu mati..

Belalang Hijau said...

ciannya... hebat betulkan perasaan kasih sayang tu, haiwan pun pandai sayangkan tuan dia...

Scarlett O'Hara said...

Kucing mmg cam tu Kak Pah kan?Sbb tu dulu angkut semua kucing ikut pindah dari kajang ke Pasir Gudang.

kay masingan said...

kesiannya...dia rindu tuannya lah tu...

kpah k-poh said...

kucing yg disayangi..mmg jadi mcm tu lah..

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.