KLIK

WOOP IT HERE.!

Pernah dengar tak 'mesen' WOOP IT? Pernah?...bagus-bagus...kepada yang belum pernah tahu mengenai mesen WOOP IT ini, silalah ikuti penerangan akak k-poh di bawah..ok..





WOOP IT, mesen TOP UP kredit telefon anda. Tak kiralah anda guna HOTLINK ke, DIGI ke, CELCOM ke...semua boleh guna mesen ini.



Top up bernilai rm2,rm3,rm5 dan rm10 sahaja. Setiap nilai top up, anda mesti menambah 20 sen. Contohnya, jika anda top up rm5 maka anda kena bayar rm5.20 gituuuuu. Tapi kena tahu juga..mesen ini tak memulangkan baki..jadi anda mesti letak nilai yg tepat.



(abaikan model yg menyibuk tu)..
WOOP IT ini senang saja cara nak menggunakannya.Selain dari ada tulisan kat skrin tu macam mesen ATM, woop it ini ada suara yang memberi arahan.
Akak k-poh pun lupa arahannya secara terperinci....( tapi tak susah untuk menggunakannya) kalau anda nak tahu...kena cuba sendiri.


p/s: ini kali pertama akak k-poh tengok mesen top up ni..kat tempat anda ada tak mesen ni?

6 comments:

YAYA AZURA said...

nie baru dengar WOOP IT ..kat tempat saya rasanya tak terpandang lg mesin nie..

kpah k-poh said...

snang tau mesen ni...layan diri..

mr.curly said...

wahhh bagus ni laling..nti leh la topupkn den punyo yo..hikhik

diana said...

tak pernah jumpa pun..
kedai topup dah banyak kot..sebab tu kat tempat saya tak de mesin ni..

Dalila Hamid said...

ada nampak mesin ni kat supermarket tapi x pernah tau bendaalah apanya tu.... hhe... baru tau... ketinggalan pulak dela ni.. :)

kakngah said...

ada kak.. bukan cap woop it la.. tapi fungsi tetap sama...

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.