KLIK

BILA TEMPOYAK KU TERMASIN !

Ada sesiapa yang tahu macam mana nak kurangkan rasa masin pada tempoyak buatan sendiri ni? Entah meraban apa...dah terlebih garam dah..!!!..nak taruk gula ke??.. Kalau yang suruh beli durian lagi tu...tak yah lah cakap..akak k-poh pun tahu cara tu...hahahahaaa....

11 comments:

qasehraihan said...

cne buat tempoyak sbnrnya?
letak garam ek..hehe

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/12/pabila-rasa-sedih-dan-ketikdakpuasan.html

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

cer tambah gula...

Arham's Blog said...

hahax!!camner buley masin.,.

kpah k-poh said...

terlebih garam ler...tu yg masin tu...

syiela said...

camner blh terlebih garam tu... tapikan kak pah syiela dok buat tak penah letak apa pun.. bak garam @ gula :)

mr.curly said...

care2nye:
1) tambahkn lg garam..hehe

2) amik segenggam gule masukkn terus ke dlm mulut..pastu bru mkn tempoyak tu..hikhik

3) dh masin nk buek camno, mkn jele..tp kalu xnk, wat la yg baru

sekian,

kak sri siantan

kpah k-poh said...

curly ni memang laaaa...

syiela..kpah nak buat sambal tempoyak tu...buh siap2 garam...

MulutPayau said...

Saya tak pernah buat tempoyak sndiri...hihihi..

diana said...

buat sendiri ke?/awat entah kat sini payah sangt nak jumpa orang jual tempoyak..nampak gayanya saya pun kena buat sendiri la...
esok nak beli derian

diana said...

buat sendiri ke?/awat entah kat sini payah sangt nak jumpa orang jual tempoyak..nampak gayanya saya pun kena buat sendiri la...
esok nak beli derian

Scarlett O'Hara said...

Klu dah termasin, buat sambal tempoyak daun kayu macam yg saya mkn di Bati Kikir hari tu.Curly mesti tau punya!

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.