KLIK

BLOGGER ABGTEROR DAN PEMBANTU RUMAH INDONESIA

OPSSSS...jangan terkezzuutttt..sebenarnya akak k-poh nak update pasal entry tertunda ni...lama pulak terperap nanti...ye idak??? Siaran di GomoFM, akak k-poh pilih entry dari blog ABGTEROR ni..."KHIDMAT PEMBANTU RUMAH INDONESIA KEMBALI KE MALAYSIA". Penghantaran pembantu rumah itu kembali dilakukan selepas kerajaan Indonesia menarik balik secara rasmi moratorium ( apa maknanya perkataan ni..akak k-poh pun tak tau..) penghantaran pembantu rumah ke Malaysia pada 1 Disember lalu.

p/s : masa siaran tu, sedikit perbincangan mengenai karenah warga asing ni di sembang-sembangkan. Blogger AZWANDENGKIL, memberi respon di kotakcbox GomoFM,mengenai dengan pekerja-pekerja Bangladesh yang bekerja dengan beliau. Akak k-poh sendiripun mengalami juga dengan pekerja-pekerja wanita dari Indon ni yang bekerja membantu menyiapkan tempahan beskut raya.. Bagi yang baru masuk Malaysia, memang bekerja dengan bersungguh-sungguh...tapi bagi yang dah lama menetap di sini..lagaknya memang memualkan...!!!!!

6 comments:

Unknown said...

wah...ngak bisa gitu dong ahh....masakan bisa pekerja indon gituan sihh

rafina mimi abdullah said...

abg teror ada potensi tu nak jadi agen pembantu rumah..kahkahkah :)

kpah k-poh Sharifahnor said...

mimi...tak 'selamat'lah pembantu rumah tu..heeee..

rafina mimi abdullah said...

betul3x..hahahaha..tau dah apa maksud kak pah..kahkahkah :)

kpah k-poh Sharifahnor said...

tau tak pe...kik..kik..kik...

rafina mimi abdullah said...

syyyyy....diam2 dah la kapah ehh..kihkihkih

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.