KLIK

MENDUNG TAK BERLALU / DUA JIWA SATU CINTA di GOMOFM

MAAF AGAK TERLEWAT MENULIS ENTRY INI : Akak k-poh menyusun sepuluh jari kerana lewat menulis entry ini. OK lah, entry kali ini, akak k-poh nak bagitahu yang akak k-poh sudah membacakan e-novel dan cerpen karya penulis berdua ini ni segmen e-novel/cerpen di GomoFM. Memang hebat...dan akak k-poh agak risau jika tak dapat melafazkan dengan nada yang tepat. 
 
E-novel, DUA JIWA SATU CINTA karya Blogger Nurul ainn.

Novel dua jiwa satu cinta ini mengisahkan andria, seorang gadis yang merupakan mahasiswi tahun akhir sebuah universiti. Dia merupakan seorang yang sanggup berkorban demi orang yang dia sayang. Pertemuan tanpa di rancang dengan seorang jejaka bernama azlan merubah hidupnya.
Pertemuan beberapa kali itu telah menjalinkan satu persahabatan di antara mereka. Andria juga seorang yang sangat aktif di universitinya.Sifat andria yang bertanggung jawab dan tegas itu menarik minta ramai lelaki untuk mendekatinya termasuklah sham, teman sekuliahnya. Namun, kerana keadaan yang tertentu, andria menolah cinta yang diberikan oleh sham. Sementara itu, azlan turut menaruh hati kepada andria, kerana bagi azlan, andria bukan seperti gadis yang lain. Malah, kesanggupan andria menerima keadaan azlan yang tidak sempurna itu membuatkan azlan
jatuh cinta kepada andria. Namun, andria juga terpaksa menolah cinta azlan kerana bagi diri andria, kasih sayangnya hanyalah tertumpah kepada dania, adik kembarnya.
Ikuti keseluruhan e-novel ini di blog Nurul Ainn.

Cerpen MENDUNG TAK BERLALU karya Blogger Scarlett Petals.  Mengisahkan kisah benar yang diolah dalam bentuk cerpen,dengan watak-watak yang benar-benar wujud.Pengalaman terindah semasa mengajar di Terengganu.Kisah tentang seorang anak miskin tetapi berjiwa besar,Hazrul,yang telah kematian ayah.Semasa bahagia baru saja ingin menjelma,suatu tragedi telah merenggut senyum di bibirnya.Ikuti keseluruhan cerpen ini di blog Scarlett Petals.  p/s : terima kasih kepada Scarr kerana tujukan lagu di GomoFM, untuk kpah,mimi,mialiana,abgteror,afzal dan semua bloggers. 

5 comments:

Scarlett O'Hara said...

Tq kak pah keran sudi bacakan karya zaman tok kaduk saya.Kalau ada masa,saya coretkan lagi cerpen atau novel saya yang selama ni terperap, utk dikongsi bersama.

afzalsukasuki said...

haha nama sy pon naik gak?oo puas korang kutuk saya kt skype..ni saje nak amik ati la ni??hahaha :D

Mia Liana said...

tak sempat na baca la kat blog diorang... hehehe... bz baca buku nak exam ni, ni pun tak abis2....

EmpayarUtama said...

eh buleh bagi ucapan tuju lagu tak?

kpah k-poh said...

Scar: sama-sama...

afzal :mana ada..laaa..tu scarr yg tuju lagu....

mia : tak pe...yg penting tu peperiksaan..yaaa..

empayar :boleh..

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.