KLIK

TAK ABIS LAGI KE PASAL NASIK CEPAT BASI NIH?

Blogger Cik Tie@Akak said...
oooo..k poh...jangan salahkan beras,akak pun pernah kena gak dulu..pastu masak guna air yang dah tapis tu..masak nasi dah 2 hari tapi lum basi2 lagi..cubalah.
Blogger diana said...
nasik cepat basi kadang2 air kurang bersih..maklum la..pulau pinang ni air bukan bersih pun.wajib la pasang penapis air.kadang2 dah tapis pun dok berbau lagi...kalau pasal padi tak cukup matang tu tak tahu la.. mungkin betul la kot..tak pernah dengar pulak
SALAM SAYANG SEMUA: yessssss... syukur... akak k-poh dah dapat jalan penyelesaian berkenaan dengan nasik cepat basi nih. Terima Kasih, akak kerana memberi komen. Akak k-poh dah buat ujikaji... dan ternyata, nasik yang di masak pagi kemudian tanpa dipanaskan pada waktu malam ternyata masih boleh di makan pada tengahari..esoknya.Hmmmmm... terima kasih sekali lagi, akak! Dan juga apa yang diana cakap tu, memang benar... Air kat Penang nih, memang tidak cukup bersih.Bila penapis tu, kena tukar lebih kerap....  P/S: kes selesai heeee...     

4 comments:

Cik Tie@Akak said...

wahhh...dah selesai satu masaalah..sebenarnya citer bab air ni..suami akak pun kena gak
ni pasal keter..suhu keter panas..tak turun2,cuak sbb masa tu jalan jauh,takut terjadi kes keter terbakar..benti Tjg malim..gi workshop..haa..ngko..air keter kering!!seme berkarat..rupanya pomen tu cakap keter pun mcm orang gak..bagi minum air tapis..pastu ok dah...

ZWAN SABRI said...

JBA Penang kena buat sesuatu.. HUHU

Scarlett O'Hara said...

Alhamdulillah.. syukur... kat pasir Gudang air bersih sangat! :D

MULAN said...

kak pah...!!!! watpe tu... rindu kak pah..!!

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.