KLIK

BUKIT BENDERA | Kunjungan semula

BUKIT BENDERA | Kunjungan yang tak dirancang, pada cuti HARI PEKERJA. Jalan-jalan berdua saja, teringat pulak zaman-zaman detim masa muda dulu.. ahakkkk...!!!!





Mula naik keretapi dengan tambang 8 hengget seorang kalau tunjuk ic, rasa kagum dan seram. Kagum sebab perubahan besar banyak berlaku, keretapi dah cantik... ada ekon..lebih sistematik dan juga tak perlu menunggu lama. Seram tu sebab KERETAPI BUKIT BENDERA dah laju!!!!. Yer.. laju macam bukan naik keretapi bukit bendera dulu-dulu tapi dah rasa macam naik roller coster !!! Alahai, turun jer dari keretapi dan rasa pening... almaklumlah, keretapi bukit bendera ni kan naiknya menegak....!!! (maaf pic keretapi terlupa nak snap...kena pergi lagi lah ni... nak bawak anak-anak pulak..)



Banyak pembinaan baru masih dijalankan.Kami mencari tempat makan.. dan kalau nak pergi ke OWL MUSEUM lalu ikut tempat makan ni lah. Tapi lepas makan terlupa pulak nak singgah ke Muzium burung hantu tu...





Sempat lagi posing... nak snap pemandangan tak dayalah sebab kamera iphone ni takat ni jer boleh... kalau jauh dah kelabu pulak jadiknya...




Makan laksa penang (sedap) di food court atas bukit bendera. Harga semangkuk laksa tanpa telur rm4 dan tambah lagi 50 sen jika nak telur ( sebelah jer)




Padanan laksa dan ais kacang serasi seperti kami..... JOm lah berkunjung kepada sesiapa yang belum pernah merasai keindahan bukit bendera....

2 comments:

diana said...

dahlama tak ke bukit bendera.malas nak redah jambatan je sebenarnya..hehehh

fArAh kUchEnGg said...

nmpak mcm sedapp jew kn mknn tu.. ish. haha.. terliur fara.. hek3..

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.