KLIK

awas "sanggoi pelesu"

Abang adik yg "jantan" tu..yg mana masih bujang..hangpa tok sah duk habaq la kat orang..yg hangpa nak cari pompuan yg rambut panjang..mayang mengurai..sanggoi tinggi!..Hangpa tau kaaaa..yg sanggoi tinggi tu..bukan rambut pun..tapi sebenaqnya anak tudung yg depa buat sanggoi siap !
Asainya memang lawak abih noooo...duk begaya dgn sanggoi tebonjoi kat belakang kepala..macam bonggoi unta penuh aiyaq..tapi semuanya pelesu..hampeh..tipu..tipu..
Kalu pun rambut hangpa panjang..wahai gadis2..mak2 gadis..tok sah laaa besanggoi tinggi..nampak pelik cek oiiiii...hangpa memang tak nampak pasai sanggoi tu duk di belakang.!!!
Akak ni..bila nengok katun "yokai" dari Jepun..kepala bangsa yokai tu lebih kurang sama dgn bentuk kepala hangpa yg sanggoi bonggoi unta tu...
Peringatan ni akak k-poh tujukan kepada anak2 muda yg mencari jodoh si gadis berambut panjang..!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

12 comments:

MULAN said...

ha ahh.. saya pon tertipu jugak... dok kata rambot depa mesti cantik panjang mengorai sbb sanggol tu.. ropanya tipu..

blasahje said...

mak saya pun cakap benda yang sama. diorang pakai samggul tiruan tu sebab nak nampak elok, nak nampak tudung tu cantik terletak. Padahal bile buka tudung, tu dia..pendek gila rambut..

blasahje said...

mak saya pun cakap benda yang sama. diorang pakai samggul tiruan tu sebab nak nampak elok, nak nampak tudung tu cantik terletak. Padahal bile buka tudung, tu dia..pendek gila rambut..

Wahida Nasution Thakhrim said...

saya yang berambut panjang pun tak sanggul macam tu.. terus terang saya rasa buruk benar la bila tengok orang pakai macam tu.. walaupun bertudung tapi itu tetap rambut, aurat.. agaknya diorang ni bangga yea nak tunjuk sanggul besar macam tu.. padahal, sanggul palsu..

Anjungsena said...

Lelaki sekarang ni tak tengok rambut..kot..tapi pada hati yang baik..rambut palsu belambak-lambak. Pada depa yang rasa org lelaki dok tengok sanggoi...toksah caya lah...yang penting ikhlas...kalah sanggoi tinggi....kepada depa yang dok cari yang ada sanggoi...habaq siap-siap suruh bakal isteri simpan rambut jangan potong setahun..pasti sanggoi tinggi macam bukit mertajam...hahahahhahah

Awangku Johan said...

salam ziarah dan salam perkenalan dari saya..
saya singgah dan follow blog awak sekali..
ada masa mai la singgah teratak buruk saya.. kalau suka follow la skali ek..

Belalang Hijau said...

seb bek belalang dah berjumpa pilihan hati dan pencarian ku sudah berakhir...huhuhu

Mrs.Yie said...

sanggul palsu??hohoho..memang bentuk macam kepala unta..nampak pelik je..hehehe..toksah la duk pakai..hodoh laa..serius ni..hodoh tahap seratos gitu.. :)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahaha.. tapi benda yang sanggol tu kalau dalam islam haram ke halal pakai kak ?????

kelibat said...

bahaya juga yep

Putri Malu @ ima salsuzaima said...

hahaha..lucu lucu..

Scarlett O'Hara said...

Nak cari kartun yg Kak Pah cakap tu.Kelakolah kak Pah ni.

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.