KLIK

.nak terima ker..??

Kes buang bayi...
Siapa saja yg mengaku diri tu manusia..pasti akan tersentuh. Pasti akan bertanya..kenapa dibuang bayi tu..bagi kat aku pun tak pe..Masalahnya..nak ke?? Kalau betul2 di bagi..Aku pasti ramai yg hanya tahu bercakap..tapi tak boleh nak melaksanakan.
Aku sendiripun..kalau ada org nak bagi baby..aku tak mau terima. Memanglah kalau tgk pada mata baby tu..huh..mmg simpati. Tapi apakan daya..masalah yg kedepan tu byk lagi...persoalan yg hendak dijawab..urusan birokrasi..status..mcm2 lagi lah. Simpati saja tak boleh nak menjamin masa depan baby tu.
Aku percaya..org yg membuang bayi tu pun..pikir macam2..cuma mrk tu pendek akal..jiwa kotor...Dah bersedapan membuat maksiat hingga jadi benih..pastu buang. Alahai..mudahnya..semudah lepas makan..pastu buang.
Dosa dah tak ingat..hukuman dunia..hukuman akhirat dah lupa..
Ramai lagi insan yg berhati mulia di luar sana, yg sanggup membesarkan anak2 terbuang ini.  Jangan dibuang bayi itu..berilah peluang utk mrk hidup..membesar..dan menjadi insan. Mereka tak salah..yg bersalahnya ibu bapa mereka. Sanggupkah kita terima mrk ini menjadi sebahagian dr hidup kita..??

No comments:

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.