KLIK

bil air..mak oiiii..melambung!!!

[lirik lagu kumpulan hujan nie..]"pagi itu..indah seperti biasa..tidur yg lena.."..tak lena tidoq dah mak cik oiiii..Hampeh kayu betul!!! Ni cerita hari jumaat lalu..huh..


Berdebar-debar dlm dada bila jiran sebelah terjerit2..hampir gugur jantung aku..dek terkejut oleh laungan yg bukan luar biasa...tapi mmg aku dah terbiasa...heee..


"Kak Pah..ooooo..kak pah...bil air dah sampai niiii...!!"...mak aihhhh..yg ditunggu dah tiba..!!!
"Ya..jap...jap...!!"..dgn langkah  secepat yg boleh, aku menuju ke post box..Tangan yg menggigil..dada yg berdebar2..kertas yg tak serupa macam bil air yg biasa aku terima tu..aku genggam erat. Nak bersastera laaa pulak....bukak aje ler..!!!
bil-bil-bil....



"Hah.!!!!"...lima ratus lapan ringgit empat puluh sen..????..ish..ish...ish..berapa lama dah 'bocoq' niiii..
bocor tanpa disedari...
"kring..kring..hello abang..bil air lima ratuih lebih..mcm mana nie???"


rm508.40
"Laaa..yaa..kaaa...tak paaa..sat lagi abang balik..kita pi PBA..buat rayuan.."..dan..dan abg nak balik..selalunya mmg tak leh nak tinggal kerja dia tu..


"cik..saya nak mengadu pasai bil ayaq ni cik.." kata abang dgn penuh berhemah..Tanpa bercakap dgn panjang lebar..cik adik manis bulu mata lentik..[palsu]..mengetuk keyboard..ke key pad??? entah ler..
"Bocoq kaaaa...memang tak tau kaaa ada bocoq??..
Keputusannya.."encik baiki dulu mana yg bocoq tu, nanti pihak kami akan hantaq org pi cek..lebih kurang 3 hari bekerja..emmmm..gitulah..tak paaa..nanti kami call dulu..."...


"fuh..!!!" lega betul..tapi nak repair tu pulak...banyak mana lak yg kena??? Ahhh..biarlah...yg penting..repair..!!! bayar berapa belakang kira..
Lagipun bukan aku yg nak bayar...kan...abang yg nak bayar..!!! [kejam betul!!]


Tengahari esoknya..paip siap dibaiki..bil repair cuma kena rm170 sahaja...lega...bukan setakat aku jer yg rasa lega..tapi tuan rumah aku tu lega jugak.Ya lah..nanti nak potong sewa rumah...kalau kena bayar banyak....sikit la dia dpt sewa rumah...Betul tak???? betul laaaaa...emmmm. 





No comments:

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.