KLIK

kalau aku laaaa...

Hujan dah mula awal2 petang lagi..perasaan malas nak masak makan malam dah datang balik..emmmm...
"sayang..[ ada makna tu...baca kasi lembut sikit aaaa....lentuk kepala tu biar sampai dagu pun tak paaa...]..
[again ].."sayang..jom kita pi makan tom yam..sejuk laaa mlm ni..pekena tom yam best jgk niii..
"adik nak makan tom yam tak???..[ buh nama anak..bagi kuat sikit back up...heee]
"nak..nak...jom aarrr abah..."...
tom yam

Meredah hujan malam..dgn kereta kancil merah ku yg kenit itu..kami pun menuju ke kedai tom yam..yg jaraknya kira-kira..5..[ 5 batu?? 5 jam?? ] minit saja dr rumah..heee...
Mcm biasalah..order..pastu makan..
[tapi bukan itu yg aku nak kabor kan di sini..benda lain..cerita lain..tapi di kedai yg sama..]
my cute kancil


Sepasang suami isteri melangkah masuk..agak basah sbb parking jauh sikit..Si isteri tu..mukanya masam mencuka..[mungkin ada masalah di rumah tadi dan suaminya nak pujuk kot..wallahhuwaklam..]
Mereka memilih meja yg paling hujung sekali..menghadap aku..sbb tu lah naluri spy tingkap aku tu tiba2 terusik..!!!!
Selepas mengorder apa yg patut..si suami tadi tu tunduk menghadap talipon..sms la tu..terkebil2..lembap..!!
Dan si isteri tu..mengeluarkan sesuatu dr beg tangannya..apa lagi..talipon laaa...juga meng sms.
[aku tak pikir ler mrk meng sms antara satu sama lain kot..!!!]
kdg2 boleh mendatangkan pergaduhan emosi...
Sambil udang tom yam tu masuk ke dlm mulut aku..mknan utk mrk pun sampai. Si suami masih lagi menatap mesra talipon dia tu..manakala si isteri mula menyuap nasik ke dlm mulut. Tapi kedua2nya masih membisu..walaupun aku tau..mereka tu mmg tak bisu.


Nak tak nak jer si isteri tu menyuap nasik..malah kesedapan tom yam tu tak dapat menyejukkan kepanasan hatinya.. 
grrrrrrrrr..marah beb...
Sesekali di jeling pada suaminya tu..


Aku meninggalkan restoran itu..tanpa memperdulikan apakah kesudahan babak itu. Cuma..KALAU AKU LAAA.. talipon tu aku humban dalam kuah tom yam tu..baru hilang stress..!!!!


Nasib baik ler suami aku tu tak boleh baca sms sbb matanya rabun dekat....jadi dia tak main ler sms-sms niii...



No comments:

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.