KLIK

Weyyyy....bawak apa tu??

Bawak apa tu??

ehhh..jgn bimbang..bukan contest ke apa ke..saja suka2 nak cerita. hari kenduri..punyalah ramai org..ya lah..kalau akak sorang jer..pelik laaa kan. semasa akak sampai kat kenduri tu..hujan baru jer reda..jadi ramai yg ambik kesempatan datang masa tu. bila nak makan..memang susah nak dapat tempat.

Masa kenduri hari sabtu..akak bantai jer makan kat rumah jiran.bawak pinggan nasi..akak lepak anak beranak kat depan rumah jiran tu.ada kusyen lagi.huhuhu..anak akak cakap..mama kenal ke tuan rumah yang kita tumpang makan ni..??

agak2nya akak kenal tak?? mestilah kenal.ingat senang2 ke nak lepak kat rumah orang..heee..Tapi dah dasar muka tak malu..asal dapat makan..akak duk jer lah kat mana2 pun. nak tunggu meja ada yg kosong..entah bila..silap2 kena makan sambil berdiri!!!
[sebenarnya akak tak kenalpun tuan rumah tu..tapi tak nak bagi anak akak suspen..hee]

Oh yaa..berbalik kpd apa yg akak bawak tu..ok..ini masa kenduri hari ahad:
lepas makan, akak makan dgn cepat2nya sebab ramai yg masih berdiri..[akak memang tak selesa bila kita tgh makan, ada yg berdiri menunggu disebelah meja..rasa macam tak tertelan nasi tu..]

Anak dara akak tu pun terpandang ler akan laksa yang kuahnya masih berasap tu..Teringat ler dia pada kakaknya yg kat rumah tu memang fanatik laksa..so..dia pun ambik ler utk kakaknya semangkuk dan utk dirinya semangkuk. tu yg ada dua mangkuk kat tangan dia tu.

Adapun...akak pulak..memang tak tahu yg dia dah ambik utk kakaknya..akakpun ambik lah jugak semangkuk lagi..demi teringat anak yg kat rumah. 
Maka..jadi ler bermangkuk2 yg kami bawak balik. On the way balik ke rumah tu..sebab dekat kan..jalan kaki jer..maka..maka lagi ni...maka setiap yang memandang ke arah kami tu..akan bertanya..bawak apa tu???

Maka jadilah entry kali ini...
Bawak apa tu???
hahahahaa..memanglah muka tak malu sungguh....


9 comments:

piasara said...

Kak pah..nnti balik penang,apa kata sy pi lepak umah kak pah kita making laksa sama2 nak..pastu leh melantak sesama..

Pendekar Berkuda said...

hehehe....mak ngan anak sayang pada yang kat rumah... untuk abahnya mana??

...kasih sayang yang tak bertepi ni..suka tengok..(^_^)

nazihahisa said...

baiknya ikin amek untuk lina.. kalau adik rose harapan nk amek utk kakak dia ni hahah

Sharifah nor said...

Piasara: boleh..kalau tak menyusahkan..
Pendekar: abahnya ikut sama..anak2 yg lelaki pun ikut sama..
Rose: lina tu malas nak bersiap..tu yg dia tak ikut sama..

Yan said...

Salam Kak,

saya ni tak berapa suka benda2 yang masam2 ni. Tapi laksa yang saya suka, laksa yang ada letak nanas dan pakai petis udang tu.. yang tu memang sedap.

Lina_Lin said...

uish,kutuk mgetuk pasal tuan pnye name ader kat cni..kutuk depan nmpk..bhahaha

kiz said...

hantar sini ..sini..sini...hahaha..

Pendekar Berkuda said...

ooohhh...ni kes tak ada orang nak jaga rumah la ya?? hehehe...


Jom Tengok KEPUTUSAN BLOG PILIHAN MALAYSIA 2010

tinta-nuraz said...

nak makan tak payah malu2..hehe...biar jadi muka mangkuk tingkat jangan jadi muka tembok..hehe..mangkuk tingkat bleh gak isi makanan.huhu..meraban ja aku ni

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.