KLIK

surat kabar lamaaa..buku-buku lamaaaa...

mata baru mengantuk sikit2 jer..tu yg akak k-poh bercadang utk membuat entry sikit...tadi..sedang akak k-poh menyelongkar almari buruk tu..terpandanglah oleh akak k-poh sebuah diari..bukan diari lapuk yaaa..tapi boleh ler di katakan lapuk sebab diari tu ber"tahun" 2002..alkisah..terbacalah oleh akak k-poh sebuah tajuk iaitu "nostalgia"..err..akak k-poh ke yg tulis tu??? yaaa..lah kot...Ini akak k-poh rakamkan sikit utk tatapan anda yg tidur agak lewat tu..
bukan page kosong yaaa..tapi anda sendirilah yg cuba bayangkan ada tulisan kat situ..ok..bacaan seterusnya adalah sebiji dari diari 2002.. tu..jadi perkataan "aku" terpaksa digunakan.."""apabila melihatkan perangai anak2 aku,banyak yg aku dapati ada persamaan dgn perangai aku masa kecik2 dulu.Tapi ada jugak yg tak sama..mungkin ikut perangai ahmad albab abang.Kakak dan abg budi, kuat mengamuk.aku memang kuat mengamuk.atau lebih tepat lagi panas baran.pantang ada benda yg tidak memuaskan hati aku,pasti aku baran.kalau nak marahkan orang,aku cakap lepas aje.Tapi bila dah hidup serumah dgn abang,aku belajar menjadi penyabar.sebab abang memang penyabar.Kalau aku marah2..abang lebih suka diam....
masa aku dlm tingkatan 6 dulu,budak2 lelaki merayu pada cikgu supaya tidak melantik aku mejadi ketua kelas,sebab aku garang.Aku masih ingat lagi dialog diorang..""cikgu, kami tak mau Sharifah jadi ketua kelas,sebab dia garang!!"" akhirnya calon yang terpilih ialah budak yg paling cantik sekali dlm kelas.memang lemah-lembut orangnya....wpun begitu,budak2 lelaki memang suka menyakat aku.Pertamanya sebab aku akan menengking mereka dan keduanya sebab mereka tak rasa malu dgn aku,berbanding dgn rakan2 perempuan yg lain.Dalam kelas tingkatan 6 Atas Sastera 1, aku sorang saja pelajar perempuan yang duduk sebelah-menyebelah pelajar lelaki.....BACA LAGI
P/S : Tuan Penasihat (TP)..diari tu pada 2002...sedangkan isinya di bawah tajuk "nostalgia"....Bukannya akak k-poh tahun 2002 baru tingkatan 6..alamak..muda lagi lah akak k-poh ni yaaaaa....hahahaaaa...

4 comments:

zul permatang badak said...

....sehingga lah sekarang adik2 kat blog ni...sukat sakat.....

Tuan Penasihat said...

aik ada sambungan pulak?
2002 tu baru tingkatan 6 ker?
hmmm.....

kpah k-poh said...

Zul..: memang betul lah...baru terperasan..

TP : kalau baru tingkatan 6..maknanya umur akak kena potong 20 tahun lebih..hahahaaa...

Piasara said...

"aikk..betul ker perangai kak pah macam tu?sama la ngan saya..ms skolah dulu garang nak mampoih...skrg ni sy tgk perangai ank sulung saya pun sama(kakak)...kasar..
tak lmbut mcm pompuan.."

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.