KLIK

BLOGGER MIRAAKIM : KALI NI KAMU KENA !!

Mula-mula anda baca komen ni dulu... 
 ada sesapa yang paham tak?....akak k-poh memang tak paham..huh...if you ask kat Teacher Scarr..lagi la she 'dun anderstand'...!!! kan..kan.. Tapi akak k-poh tertarik dengan perkataan 'siot' tu.. akak k-poh  pernah beberapa kali  mendengar  anak akak k-poh menggunakan perkataan 'siot' tu..tapi bila tanya apa maknanya..ntah?? 'siot' tu 'siot' ler....pulak dah!!!!  Jadi akak k-poh tergerak hati ler nak tanya kat blogger siot mirakim ni..'siot' tu apa sayang????  P/s : "aku bukan pakar bahasa..maaf lah kalau terasa.." uiiitttt..jgn sapa-sapa ambik tagline ni...akak k-poh baru cipta tau...!!!  Alang-alang dah cakap pasal blogger mirakim ni..apa kata jenguk '5 saat' kat situ..jgn lama-lama tau..jgn tanya kenapa ada "Miera"..kenapa ada "hakim"...???   TAMMAT   

8 comments:

mirakim said...

siot pun x taw ke..
ape la..
lg 1, blog ni kitorang kongsi,kdng2 aku(miera) n boyfren aku yang wat..

itu jela penjelasan aku

Zefa NorAsmara said...

Bg saya siot tu bahasa yg kurang sopan.. Tapi terpulang kepada takrifan orang yang menggunakannya.. wallahua'alam..

Puan Kutu said...

selalu jugak dengar.bahasa tu diguna pakai oleh remaja skang. entah apa maknanya,sekadar nak sedapkan ayat jer kot!

Scarlett O'Hara said...

Ok, Tcr Scarlett will explain... Perkataan 'siot' tu tergolong dalam 'jargon' iaitu perkataan yang digunakan oleh kumpulan tertentu yang difahami oleh kumpulan tersebut sahaja tetapi tidak oleh kumpulan lain.'Siot' adalah jargon bagi remaja sekarang.Contoh lain adalah 'prep' iaitu jargon bagi anak2 yang tinggal di asrama atau 'ping' adalah jargon bagi blogger2.

Sri Ayu said...

Selamat Menyambut Hari Malaysia.kak pah, sri nak share info bandrek.rasa 'serbuk bandrek' tak seperti jamu.senang diminum.boleh cube klu nak.;)

Pendekar Berkuda said...

loh...koq gitu?? siot tu adalah tisu branded...hehehe...

kak pah~!! lama tak menjenguk sini ya...

kpah k-poh said...

alamak teacher scarr...jargon lah pulak...rumit nak paham ni...

puanbee said...

siot tu ala-ala mcm ntah apa2 kot.. org muda je selau guna bahasa tu ..sy kadang2 telepas gak dgn geng satu kepala ,tp kaber depan anak2 nih tk elok .. hehee kang balik kampung anak 4 tahun ckp siot je opah ni tak ke naya ...

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.