KLIK

EHHHHH...MANA TAHU NI??..

Macam nujum pak belang belalang jer..sedara Zul PB ni..mana ler dia tahu yang akak k-poh ni suka sangat makan tapai...tahan air liur ler bila teringatkan tapai yg mak order ada dalam peti sejuk kat kampung...tak sempat nak jamah bagi abis..!!!!  Tahun ni terkilan jugak ler sebab dapat makan sikit jer..jaga kesihatan ler konon... Tapai pulut...hmmmm..lazat..lazat....tapi sebungkus tu..ciput jer...sesudu kecil je kot...tu yang sekali makan tu..akak k-poh boleh abiskan 6 bungkus sekali gus..!!!
Tengok..tengok...kan...ciput jer ...Mana nak puas makan..kalau kena tapai yang ..baru keluar dari peti sejuk..perghhhhh....Zul PB lalu jer..akak k-poh tepis..!!!!..jangan ngada-ngada nak share....

Satu jenis tapai lagi yang akak k-poh suka ialah tapai ubi. Jenis ni guna ubi kayu.Jom ler pakat ramai-ramai gali ubi kat ladang Zul PB..!!!....

 pinjam pic kat google...tapai ubi ni paling sedap jika di goreng...ye laaaa..macam goreng pisang jer..celup tepung pastu humban dalam kuali minyak panas...!!!...
 


Sedap weyyyyy.....dah terliur benar dah ni...semua ni Zul PB yang punya angkara..!!!!!!...

Tak payah...tak perlu nak bersajak-sajak ler en.zul....akak k-poh tak layan...tapi...errrr....jap aaa..nak tengok kiri kanan...NAK TAPAI...!!!..suap..suap kan ler...( ada yg nak kena cubit ni....heee)


12 comments:

khaifaiz said...

layan kan kak makan tapai... telan air liur baca entri akak

MulutPayau said...

fuhhhh..tak tahan tgk pic tapai tu..kgmaranku jugak!!!!!

Yan said...

best nya pepagi ni tgk tapai. saya suka yang tapai pulut pakai daun getah... wangiii..

Pia said...

"tapai pulut,sesekali jumpa mesti nak jamah gak sekurang2 nya satu...saya tak berapa suka tapi kalau suami saya tu sekali hadap mau dkt 10 ketoi...selamat hari raya kak pah...thn ni raya tak dpt jumpa pulak kita kan..takde jodoh nak buat camana...akak on de way balik BM,saya lak on de way balik klang..len kali lah janji no...tak dpt ler nak belanja kak pah makan char kuew tiaw.."

ZWAN SABRI said...

X penah lg rasa tapai pulut.. sedap ek? nk tryla nanti.. ;)


MySuaraBlog: Syabas Malaysia!

Zaitun said...

Feberet kak Zai tak kira pulut atau pun ubi.

MULAN said...

Semua tapai saya suka..!!!! Raya kali ni tak dapat rasa lagi..

Puan Kutu said...

suka jugak tapai.tapai ubi pun sedap..:)

tonaH iS herE said...

wah tapai~

bes bes~

stellaizz said...

nak nak nak tapai.....hua hua hua my peberet

stellaizz said...

nak nak nak tapai.....hua hua hua my peberet

zul permatang badak said...

kito tau, kalu dio asal oghe kelate mesti perkaro hok dio suko no, satu budu,
no 2....tapee.
n0 3....tuppat pulut.
no 4....nasik dingin.
bye.....selamat rayo 6.......

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.