KLIK

MEMANG AKU NI K-POH..!!!

MEMANG akak k-poh ni k-poh..tapi bukanlah k-poh tahap gaban..pot..pet..pot..pet..tak de laaa...Suara yang lunak merdu ni...(tipu)..kalau k-poh pot pet pot pet pun..orang 'rela' utk mendengarnya.".k-poh laa..k-poh laaaa..kita orang suka mendengarnya..kan..kan..kan.."
Akak k-poh ni bila kepoh2 tu..pasti ada sebab....ok lah..akak k-poh nak bagi sebab kenapa akak k-poh ni memang kepoh. Kalau melibatkan sedara mara..anak beranak..tak de hal..mereka dah paham benar dah...ini yang melibatkan orang lain..kadang2 tu..tak pernah kenal pun... sepasang suami isteri muda belia lagi bersama seorang anak perempuan yg berumur dalam 3 tahun kot..di pasar malam..membiarkan anak tu berlari ke sana ke sini..sekejap jer dukung pastu dilepaskan balik.. Biasalah di pasar malam..kuali panas..(goreng keropok)..periuk panas..(kuah sup..kuah laksa..)..mesin tebu.... Macam mana kalau tetiba kecelakaan berlaku pada anak tu..Alhamdulillah ler tak de apa yg berlaku.. Tiba di tempat nak beli ikan..sebelah tu ada longkang besar..anak tu dibiarkan berlari lagi....terus ke tepi longkang..ok..makayah..hanya pandang jer..mak lebih tumpuan kepada ikan..ayah pulak lebih tumpuan kepada mak..( kopak duit aku beli ikan besar..!!) 'dik..anak tu main kat longkang tu..nanti jatuh pulak..longkang tu dalam tu'..biasalah akak k-poh bersuara..ye lah risau.. maknya pandang kat akak k-poh..pastu pandang kat anaknya tanpa sepatah pun perkataan..sekurang2nya..'ehhhh..ambik anak tu..kang jatuh longkang!!'..tak de.. de..diam jer.. Akak k-poh agaklah..orang sekarang ni senang beranak kot...sekali teran jer dah keluar baby..!!!! Kan ada ayah budak tu..yaaa..memang ler ada..konon duk dekat situ..kalau anak dia nak terjatuh..dia sempat nak capai.. Hebat betul makayah skrg ni... Elok jer akak k-poh nak cakap lagi...abang dah tarik tangan akak k-poh...ayat biasa dia..'tok sah duk campur..biaq pi kat depa laaa..' Boleh ke tok sah campur...boleh ke biaq pi..??? 

14 comments:

Scarlett O'Hara said...

Biar kepoh bertempat macam kak Pah tu.

blog-tips-kurus said...

comel katon k.pah tu. :-)

Amie said...

ha hahahhh...kita pun ikut terkepoh gak...

kiz said...

bagus kepoh yg macam tu kak..salah satu khidmat masyarakat..terbaik dari kilang..

mr.curly said...

ciss!..sape kate org skg senang beranak..oooo mempersendakn jiwe sepakrage den ye..sob sob

Mrs.Yie said...

nasib baik bukan K-POP..ekekeke

Azlinda Rusli said...

saye selaku warga muda yg ade anak setuju ng kak pah...mmg patut ditegur..

diana said...

kpoh pun kpoh la..
asal jiwa selamat..hehhe

Henry Zackery said...

buat anak je senang sekarang... jaga anak susah.. bile anak da besar jadi penjenayah :)

Azmi Khan said...

cukup sekadar kita tegur 1 @ 2 kali....
tak dgr lantak pi kat die.....
mmg sejak belakangan nie mak bapak mmg x syng anak.....
mak pegang tangan suaminya sedangkan anaknye dibiarkan kat belakang....
bile hilang kecoh kata kena culik padahal sediri punya salah sbb cuai.....

S..U..D..@..I..S said...

naluri seorang ibu....

kpah k-poh said...

terima kasih semua...kpah mmg tak boleh nak tgk semua tu...

Pia said...

"kak pah ni sama cam saya..kalau tgk budak2 camtu saya yg dok risau ngalahkan nenek dia....geram..yg mak bapak dia ilek jer...suami saya lak sama cam cik abe akk tu.."biaq pi lah..ank depa..tau la depa jaga..."

kpah k-poh said...

Pia : org lelaki mmg mcm tu kot...hmmmm

Azmi : bila dah terjadi..mula nak salahkan orang lain...

sud@is : mmg lah..naluri seorang nenek sebenarnya..hahhahaaa

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.