KLIK

KEDAI NI DAH MACAM SCARY PULAK DAH !

SALAM SAYANG SEMUA: kisahnya.. memula nak menapak.. mengapalah ada jugak yang tak puas hati ke apa ntah... cakap yang bukan-bukan jer. Ye lah.. pasal kedai ni lah... bos dah mula muak dengan kisah2 orang yg bercerita nih..Akak k-poh pun dah tak nak ambik pot dah.. anggap jer semua tu satu 'cobaaaaaannnn' macam citer p.romle tu.. "Eh, akak berani ye nyewa kedai ni... ramai orang cakap, kedai ni ada sesuatu.." Bos akak k-poh dah naik meluat dah.. tapi mulut orang.. bukan dapat nak tutup jugak.. kalau dapat tutup.. lama dah akak k-poh jahit dengan mesen jahit..!!! "akak  bukan nak dengki ke apa, tapi dulu kedai ni tempat bela ayam indon.."
..halamak cilakak sungguh makcik jiran kedai bawah sebelah kanan tu.. "lepas polis angkut semua ayam indon tu, depa buat kedai tu jadik tempat kristian.. acu tengok, kot-kot ada tertinggal lambang salib kat mana-mana.." "samak ler.. baca yassin pastu air yassin tu renjis-renjis kat dinding.. baru bersih tempat tu...barulah 'benda' yg ada kat situ.. keluar.." Ramai yg nyewa tapi tak lama.. pasal ada 'benda' tu lah.." Hampeh..memang hampeh..  Bos akak k-poh pulak, baik jer..angguk jer apa orang cakap.. Tapi akak k-poh.. tak.. ohhhh... jgn harap akak k-poh nak angguk saja..heee...Sekali akak k-poh sound balik.. "Tak de apa-apalah kak, semua dah bersih dah.. dinding dah cat baru..tak de lambang apa-apa pun, pasal benda-benda halus tu..saya dah tengok.. memang dah tak de...(cehhh.. mcm bomoh pulak akak k-poh ni.. memang ler akak k-poh tengok tak de..sebab akak k-poh tak nampak.. acu kalu nampak..alamatnya akak k-poh lari dulu terjun tangga.. hahahhaaa) Auta jer lebih akak k-poh ni... geram jugaklah bila ada yg kata, kitaorg berani meyewa kedai yg "panas" sebab dihuni oleh makhluk halus nih...Adussss...
p/s: niat ikhlas kerana Allah.. InshaAllah, Allah akan membantu....

10 comments:

YaYaNsMuM said...

Betul tu kak.Alar, dah sah2 akak pun selalu solat kat kedai tu kan...sure kedai tu dibawah rahmat Illahi la...dun worry, (^_^)

kpah k-poh said...

Ye lah dik YAYA.. kitaorg mmg solat kat situ pun... setakat ni.. Alhamdulillah... tak de pulak rasa terganggu...

kiz said...

erkk.. buat tak tahu je..kita bukan cari dia..

kpah k-poh said...

memang mcm tu lah kiz.. lagi pun bukan ada kat kedai sampai malam pun.. siang2 jer.. heee...

Mrs.Yie said...

kak pah jangan caya la karut je semua tu..kalau caya nanti syirik pulak kan...diorang la yg syirik..

Mia Liana said...

alamakkkk.... kuatkan semangat ya kak pah. yakin pada Allah... :)

kpah k-poh said...

tengah kuatkan semangatlah ni.. hmmmm..

EmpayarUtama said...

Kedai basikal kat pandan pun panas gak kak. Dia selalu bukak kul 11.30 pg sebab panas matahari belah pagi terus masuk sampai dalam kedai hahahahahah

MULAN said...

ouuchh.. seghiau lah gini kak pah..

kpah k-poh said...

Empayar : hampeh betul... hahahahaa

MUlan : rilex.. tak de apa lah....

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.