KLIK

APLIKASI IPHONE / ZELLO : DARI WALKIE TALKIE KE DOOR BELL

SALAM SAYANG SEMUA : ok, sekali lagi akak k-poh nak share tentang aplikasi yang menarik minat akak k-poh.Aplikasi ini bernama ZELLO seakan-akan bunyi hello.. jadi mesti fungsinya untuk hello hello jugak kot..

Ikon ZELLO yang terdapat pada iphone.ZELLO sebenarnya merupakan aplikasi yang membolehkan kita menggunakan telefon tapi berfungsi sebagai walkie talkie. Tak perlukan kredit lah yer bila akak k-poh hendak menghubungi anak-anak ( berdekatan sahaja).Apa yang perlu ada ialah telefon yang boleh di eksess internet untuk mendonlod aplikasi ini.Contohnya, jika akak k-poh hendak memanggil anak yang sedang berada di dalam bilik di tingkat atas...( cara lama ialah JERIT jer)..Akak k-poh hanya perlu tekan ikon tersebut dan tunggu beep kemudian cakap jer .Mudah kan???


Ahakkkk... memang mudah caranya.. dan juga menyeronokkan.Tapi biasalah.. mesti ada kelemahannya.Kalau orang yang kita nak hubungi itu tak buka aplikasi ini, ( ada juga smartfon yang alert bila ada yang hubungi)..maka tak dapat ler nak contact juga.


Dan jalan penyelesaiannya.. kaedah tradisi lah.. call jer fon anak-anak dengan telefon rumah.Terutamanya waktu solat subuh..!!! Masalah ada jugak... nak kena call setiap anak!!!! adoiiii....


Taaa daaaaa.... ini baru penyelesaian yang muktamad ! Door bell dalam rumah.. tekan sini dan berbunyi di tingkat atas... selagi tak de yang respon.. selagi tu lah tekan.. hahahaaaa..... Annoying kan.. tapi jimat masa (tak perlu naik ke tingkat atas)..jimat kredit ( tak perlu call)..dan yang penting baik untuk kesihatan sebab tak perlu membebel pagi-pagi !!!!!

posted using BlogPress from my iPhone

1 comment:

confdeb said...

nak try zello la..cam bes nye..nice share..:)

follow me

Instagram

P/S:terima kasih pihak google/thankyou google

segala gambar-gambar yang tak de kena mengena dengan diri aku yg bukan aku yg punya tapi jugak bukan ahmad albab yg punya tapi pihak google yg punya. Harap maklum.